E aí, @RicW...
Bom artigo, mas, na boa, este trecho do texto está um tanto quanto confuso:
" The transmission's reverse gear is selected on the first shaft K1,[3] and the outer clutch K2 engages at the start of the 'bite point'. At the same time, on the alternate gear shaft, the reverse gear clutch K1 is also selected[2][3] (pre-selected), as the gearbox doesn't know whether the driver wants to go forward or reverse. The clutch pack for second gear (K2) gets ready to engage. When the driver releases the brake pedal, the K2 clutch pack increases the clamping force, allowing the second gear to take up the drive through an increase of the 'bite point', and thereby transferring the torque from the engine through the transmission to the drive shafts and road wheels, causing the vehicle to move forward. Depressing the accelerator pedal engages the clutch and causes an increase of forward vehicle speed. Pressing the throttle pedal to the floor (hard acceleration) will cause the gearbox to "kick down" to first gear to provide the acceleration associated with first, although there will be a slight hesitation while the gearbox deselects second gear and selects first gear."
Meu inglês pra leitura não é 100%, mas creio que uns 70% a 80%.. portanto, quem tem um inglês mais fluente e puder ajudar, agradeço. Mas há trechos em que ele chama de K2 a embreagem externa (outer clutch), que é a da 1ª, 3ª, 5º, 7ª e ré... e depois ele diz que o conjunto de embreagem da 2ª marcha é chamado de K2 ("clutch pack for second gear (K2)"). E outra, a situação em que a ré deve ficar pré-engrenada, pois não tem como saber se o carro vai ir pra frente ou pra trás, é só quando o câmbio está em N ou P, e pode passar pra D ou R. Ou seja, ao parar em um sinal, por exemplo, em que o carro está parado e vai arrancar, muito provavelmente é a 1ª e 2ª que devem estar pré-engrenadas... e dessa situação o texto não fala. Portanto, pra mim até ajudou, mas confundiu um pouco também.
E pela prática que eu tenho com o carro, posso afirmar que não é preciso acelerar até o fim e fazer o kick down pra arrancar usando a 1ª.
Não sei se concordam...